Subject: Ootame arvamusi hooldutöötaja kutsestandardite kavanditele - tähtaeg 09.09.2024
From: "Marja Saarma" <[email-masked]>
To: "HM", <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>,Valgamaa Kutseõppekeskus, <[email-masked]>, <[email-masked]>, "SM Info", "Airi Mitendorf" <[email-masked]>,Anneli Liivamägi-Hitrov <[email-masked]>, "Helen Kool " <[email-masked]>, "Igor Miller" <[email-masked]>, "[email-masked]",Marelle Möll, "Meeli Tuubel", "Meelis Kukk " <[email-masked]>,Mihkel Tõkke <[email-masked]>, "Pille Jaasi " <[email-masked]>, "Reeli Sirotkina" <
Date: Mon, 26 Aug 2024 12:59:08 +0300

Tere

Valminud on hooldustöötaja, tase 3 ja tase 4 uuendatud kutsestandardi
kavandid. Nimetatud kutsestandardid on õppekava ning kutse andmise
aluseks.

Kutsestandardite uuendamise käigus tehtud muudatused

1.	Lisati osad A.6 Tulevikuoskused ja B.2 Üldoskused (varem kutset
läbiv kompetents). Üldoskused sõnastati täpsemaks ja toodi sisse tasemete
erisus.
2.	Muudeti ja korrastati mõlema taseme kutsestandardis töö kirjelduse
ja kutsealase ettevalmistuse sõnastust.
3.	Korrastati ja sõnastati täpsemaks kompetentse kirjeldavad
tegevusnäitajad.
4.	Tase 3 kohustuslikuks kompetentsiks lisati B.3.3 Töö eakatega
(varasemas versioonis oli see ainult tase 4 kompetents).
5.	Tase 4 kompetentsi B.3.5. täiendati ning lisati juurde täisealine.
Uus nimetus on B.3.5. Töö täisealiste erivajadusega inimestega.
6.	Tase 4 kompetentsi B.3.6 täiendati ning lisati juurde juhendamine.
Uus nimetus on B.3.6. Suhtlemine ja juhendamine.
7.	Varem tase 4 valitav kompetents Meeskonnatöö korraldamine ja
juhendamine muudeti töörühma otsusega kohustuslikuks (B.3.8).
8.	Mõlema taseme kutsestandardis on välja toodud seni kutse andmise
korras sätestatud kvalifikatsiooninõuded kutse taotlemisel ja
taastõendamisel (B.1).

Manuses on tutvumiseks standardi kavand/töövihik, Lisa 2 „Digipädevuste
enesehindamise skaala“ ja Lisa 1 „Keelte oskustasemete kirjeldused“.
Tasemete erisus tase 3 ja tase 4 vahel on märgitud rohelisega.

Kommentaarid palun lisada töövihikus kommentaari lahtrisse.

Arvamusi ja ettepanekuid kutsestandardi kavanditele ootame  09.
septembriks.

Heade soovidega

Marja Saarma

Koordinaator

SA Kutsekoda, Mustamäe tee 16

Tel: 5855 2963

 <http://www.kutsekoda.ee/> www.kutsekoda.ee